וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית שהייתם שמחים לקרוע איתה את כבישי ישראל

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי

8.8.2018 / 8:21

תשכחו מכריות אוויר ומערכת מולטימדיה, המכונית הזאת עוצבה מחדש כדי להגיע הכי מהר. מכלוב התהפכות ועד שלדה מחוזקת וקלה במיוחד: פיג'ו מדגם RACING CUP 208 היא הנמר שאותו הנהגים באליפות ישראל מאלפים בדרך לניצחון

פיג'ו RACING CUP 208. רונן טופלברג,
עברה מסכת שיפורים על ידי חטיבת הספורט של פיג'ו. 208racing/רונן טופלברג

אליפות ישראל במכוניות מרוץ הולכת ומתקרבת, וזה הזמן להכיר לעומק את המכונית אשר בה ינהגו 21 המתחרים: פיג'ו מדגם 208racing. אם תיכנסו היום לסוכנות של פיג'ו בישראל, תוכלו למצוא שם כמה דגמים של ה-208. אפילו תוכלו למצוא אותה עם גיר ידני, שלוש דלתות, מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין, 208 כוחות סוס וכיתוב GTI לוהט. אבל גם הדגם החזק ביותר בארסנל, לא יצליח להתמודד עם מכונית המרוץ אשר תשמש את המתחרים באליפות ישראל במכוניות - 208racing. אותה דרך אגב, לא תוכלו למצוא באולם התצוגה למרות שהיא מגיעה אלינו תחת כנפי היבואן. זה בגלל שהיא מכונית מרוץ טהורה ולא נועדה לנוע על כבישי הארץ.

אולי במבט ראשון 208racing נראית כמו פיג'ו 208 שלוש דלתות רגילה, אך אל תטעו, היא ממש לא רגילה אפילו שהמנוע שלה הוא רק 1.6 ליטר בנזין עם 140 כוחות סוס ו-17 קג"מ. 208racing עברה מסכת שיפורים על ידי חטיבת הספורט של פיג'ו, הנה רשימה חלקית.

בתוך המכונית לא תמצאו שום פריט מותרות, אפילו לא מזגן. אין ריפודים, דיפונים, חומרי בידוד או מושב אחורי. אין מערכת מולטימדיה, האמת שאפילו רדיו בסיסי אין כאן. כל הזכוכיות הוחלפו לפוליקרבונט כדי לחסוך במשקל, וכמובן למנוע פציעה של הנהג והנווט במקרה של תאונה. אין כריות אוויר או חגורת בטיחות סטנדרטית. בקיצור הבנתם, אין כאן שום דבר מיותר או מפנק.

פיג'ו 208 RACING CUP. רונן טופלברג,
אחיזה טובה בגלגלים הקדמיים לטובת היגוי מדויק יותר והעברת כוח יעילה יותר לקרקע. 208racing/רונן טופלברג

אז מה כן יש? כל מה שצריך במכונית מרוץ: כלוב התהפכות, כיסאות וחגורות מרוץ, מוטות מייצבים עבים יותר, בולמי זעזועים קשיחים יותר ובעלי מהלך קצר יותר. כתוצאה מכך גם המרכב נמוך יותר מה-208 הרגילה. השלדה חוזקה על ידי ריתוכים וכך גם המעטפת, מה שנקרא בפי העם - בודי. חלוקת המשקל תוכננה לעדיפות ברורה לחלק הקדמי עם 67% מלפנים. זה מאפשר לנהג לקבל אחיזה טובה בגלגלים הקדמיים לטובת היגוי מדויק יותר והעברת כוח יעילה יותר לקרקע. כן, ל-208racing יש הנעה קדמית בדיוק כמו ל-208 הרגילה. בנוסף לזה, חלוקת המשקל תאפשר לנהג המיומן לקשקש בזנב לטובת חיתוך וקיצור סיבובים, אך תגבה מחיר מהנהג הלא מיומן. נזכיר שאין כאן מערכת בקרת יציבות, פריט חובה בארץ בכל רכב משנת 2010, אשר אמורה לעזור במצבים שכאלה.

כמו כן, ל-208racing גיר ידני בעל 5 יחסי העברה, חישוקים בקוטר 16' וצמיגים בחתך נמוך 205/45. כל העניינים האלה עוצרים את המשקל שלה על 960 ק"ג בלבד, תקן ה-FIA למכוניות מהסוג שלה. ה-FIA זאת הפדרציה הבינלאומית למכוניות, והיא זאת שקובעת את החוקים והכללים בספורט המוטורי ברוב חלקי העולם.

אמנם אין נתון האצה רשמי מ-0 ל-100 קמ"ש, אך תעשו חשבון לבד בחישוב המשקל מול כוח המנוע, ותבינו שמדובר בקצב מהיר למדי, אך לא מהיר בטירוף. אז איפה העניין כאן? בסיבובים וביכולת להאיץ ביציאה מפנייה. הקשיחות של ה-208racing שומרת על הגלגלים כמה שיותר על הקרקע, בעיקר את אלה הקדמיים. הקשיחות גם עוזרת לצמצם את תנודות המרכב לצדדים ומעלה מטה, מה שמאפשר לנהג לקשקש את ה-208racing לטובת חיתוך הסיבובים. המרכב הנמוך מוריד את מרכז הכובד ומאפשר לשמור על קצב גבוה יותר בתוך הסיבוב. והגיר הקצר מאפשר ניצול טוב יותר של כוח המנוע.

בקיצור, מכונית מרוץ. זו לא המכונית שאיתה תסעו לעבודה או תהינו ממנה בסיבובים של כביש ערד-סדום (לו זה היה חוקי). את זה תשאירו לשאר דגמי ה-208. אבל ברגע שהגעתם למסלול מרוצים, תחנו את ה-208 הרגילה או הספורטיבית בצד ותיכנסו ל-208racing. שם זה לגמרי העולם שלה.

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully