וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה בן 16 ורוצה לקרוע את הכביש? כנראה שזה המקום בשבילך

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי

5.6.2018 / 8:25

אליפות ישראל במכוניות כבר ממש בפתח, אז כדי להבין למה קוראים לה אליפות ישראל, מי עומד מאחוריה ולמה דווקא נבחרו מכוניות המרוץ הספציפיות, פגשנו את ראם סמואל וגידי קרונין, אנשי Pro Drive, האמונים על הארגון, ההפקה וליווי הנהגים באליפות

נהיגת מרוץ בקפריסין. ארז מיכאלי,
"באליפות ישראל במכוניות, כולם מזנקים ביחד וזוכה מי שסיים ראשון את המרוץ"/ארז מיכאלי

בחודש מאי תתקיים לראשונה בישראל אליפות למכוניות מרוץ, כש-21 נהגים יתחרו בשישה מקצים שבסופם יוכתר אלוף. רגע לפני שהתחרויות יוצאות לדרך פגשנו את ראם סמואל וגידי קרונין, אנשי Pro Drive שמארגנת ומפיקה את האירוע, לשיחה שבה למדנו מי עומד מאחורי התחרות ולמה נבחרו מכוניות המרוץ הספציפיות. סמואל, בעבר אלוף צרפת פעמיים, מאמן נהגים ונהגי מרוצים כבר למעלה מ-25 שנה, כולל הובלת נהגים לניצחונות ואליפויות. בנוסף, הוא גם מנטור בתחום האימון האישי ובתחום המרוצים. גידי קרונין, בעבר אלוף טורקיה בדיוק באותו סוג של מרוצים כמו אליפות ישראל, התחיל את דרכו כמאומן של ראם. גידי מאמן ומנטור לנהיגה מתקדמת ולנהיגת מרוצים זה 12 שנים. שניים מהמאומנים הבולטים שלו הם דקל נער שמתחרה בליגת זמן מטרה בפיג'ו 308GTI תחת לובינסקי וגם מוביל את אליפות פורמולה רנו 2000, ואורי אייזנשטיין שזכה במקום הראשון במרוץ השטח באחה בולגריה. אז רגע לפני שמחממים מנועים, זה מה שהיה להם להגיד.

ראם סמואל, נהיגת מרוץ בקפריסין. ארז מיכאלי
ראם סמואל במהלך קורס נהיגת מרוץ/ארז מיכאלי

למה קוראים לתחרות הזאת אליפות ישראל במכוניות?

"התשובה היא די פשוטה, כי זאת אליפות ישראל הרשמית תחת ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית, הרשות לנהיגה ספורטיבית ומשרד הספורט. מי שינצח את האליפות יקבל את התואר - אלוף ישראל במרוצי מסלול".

אז ניתן להבין שאותם גופים רשמיים הם גם אלה שעומדים מאחורי האליפות?

"נכון מאוד, אלה הגופים הרשמיים אבל הם לא לבד. בתחום המקצועי יש אותנו, Pro Drive, שגם אמונים על הארגון, ההפקה וליווי הנהגים, כולל כמנטורים שלהם. בנוסף אלינו יש את קבוצת לובינסקי, יבואנית מכוניות פיג'ו, סיטרואן ו-MG המגיעה כגוף תומך בספורט המוטורי. ישנם עוד שני שותפים לדרך והם חברת PIT STOP וחברת SIMRACE, שתומכות ומובילות את הספורט המוטורי בתחומים שלהן. בנוסף אליהן אנחנו גם בקשר עם גופים נוספים, שיצטרפו בהמשך לדרך שלנו".

ומה ההבדל בין האליפות לשאר המרוצים שמתקיימים בארץ, כמו ראלי ספרינט, ליגת "זמן מטרה" וראלי רייד?

"ההבדל הוא גדול מאוד. בכל המרוצים שציינת, הנהג מתחרה נגד השעון והזוכה הוא מי שהשיג את הזמן הטוב ביותר. באליפות ישראל במכוניות, כולם מזנקים ביחד וזוכה מי שסיים ראשון את המרוץ. מה שאומר שעבור המתחרים עצמם וגם עבור הקהל, יש הרבה יותר עניין ומתח בסוג כזה של מרוץ, כי יש עקיפות ואת כל מה שנובע מכך".

טוב, אז עכשיו הזמן לספר מי יכול להתחרות באליפות.

"כדי להתחרות באליפות צריך להיות בעל רישיון נהיגה ספורטיבית, מה שאומר שגם נער או נערה בני 16, שיש להם רישיון שכזה, יכולים להתחרות ולזכות באליפות. חשוב לציין שניתן להשתתף רק אם אין מניעה חוקית, וזה נכון לכלל הגילאים. זאת אומרת שאפשר להשתתף באליפות כל עוד הנהג/ת לא בשלילה והם עברו בהצלחה מבחן נהיגת מסלול. מבחן שתפקידו לוודא שמדובר בנהג/ת שאינם מסוכנים לעצמם או לאחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיג'ו 208CUP: בסבב אליפות ישראל במירוצי מכוניות. יצרן, ניר בן טובים
"היא טובה לנהג מבחינת קלות ונוחות הניהוג, וגם טובה לקבוצה מבחינת האמינות והיכולות המוכחות שלה". פיג'ו מדגם RACING CUP 208/ניר בן טובים, יצרן

אז אחרי שעוברים את שלב המיונים הראשוני, מגיע שלב הרצינות. בואו נדבר רגע על העלות למשתתף.

"כל משתתף משלם 57,000 שקלים. סכום שאולי נראה במבט ראשון גבוה, אך הוא נמוך מאוד ביחס למה שמקבלים. וזה גם נכון ביחס למה שעולה להשתתף באליפות כזאת בחו"ל, שם תדרשו לשלם לפחות פי שלושה מהסכום הזה. באליפות ישראל במכוניות כל משתתף מקבל מכונית, צמיגים, ציוד, ביטוח, מסלול להתחרות עליו, ניהול וליווי אישי על ידי מנטור. זאת אומרת שהאליפות הזאת עבור המשתתפים, היא תהליך התפתחות אישי, שקורה במקביל לתהליך שבו הם לומדים מה זה להיות נהג מרוצים, וכל זה בליווי צוות מקצוען בתחומו".

ראינו נהגים אשר פתחו קמפיין הדסטרט כדי לממן את השתתפות שלהם, אתם מעודדים אותם לזה?

"לגמרי מעודדים. כי להיות נהג מרוצים פירושו לדעת לנהל תזרים, להיות איש מכירות ולעבוד מול ספונסרים. וכל אלה אינם קשורים בכלל לנהיגה, שהיא חלק חשוב אך לא היחיד במקצוע שנקרא - נהג מרוצים. וזה גם התפקיד של Pro Drive בתוך הפרויקט הזה, להפוך אותם לנהגי מרוץ מקצוענים בכל המובנים, כולל בתחום הפיננסי. כי כידוע, נהג מרוצים ללא מימון הוא לא נהג מרוצים, אלא רק נהג".

טוב, אז עכשיו הגיע הזמן לדעת במה זוכה מי שיסיים את האליפות במקום הראשון.

"הזוכה באליפות יקבל גביע מנצחים, הכרה כאלוף ישראל במרוצי מסלול וכמובן הזדמנות להתקדם לשלב הבא בארץ או בחו"ל".

אז רגע לפני שנסיים, נשמח לדעת למה דווקא בחרתם את פיג'ו מדגם RACING CUP 208 לטובת האליפות?

"נתחיל מזה שהבחירה ב-פיג'ו מדגם RACING CUP 208 נעשתה בזכות העובדה שהיא נחשבת לאחת המוצלחות בסוג כזה של מרוצים. היא טובה לנהג מבחינת קלות ונוחות הניהוג, וגם טובה לקבוצה מבחינת האמינות והיכולות המוכחות שלה על מסלולים בעולם. לזה מתווספת העובדה שהיבואן של פיג'ו לישראל, קבוצת לובינסקי, חרטה על דיגלה לתמוך ולקדם את הספורט המוטורי בישראל. את זה אפשר לראות גם בליגת "זמן מטרה" שם יש לה מכונית רשמית, גם בליגות אופנועי השטח עם המותג KTM וגם בהתגייסות שלה לפרויקט המאוד גדול הזה - אליפות ישראל במכוניות מרוץ".

אז מתי הכול מתחיל?

"כבר החודש, מאי 2018, אנחנו מתחילים לחמם מנועים עם מספר אירועי ראווה. ההשקה לעיתונאים תהיה ב-17.5 ולמחרת ללקוחות Pro Drive. בשבת ה-19.5 יתקיים מרוץ ראווה ראשון וכל זה יקרה במסלול מרוצים ערד. האליפות עצמה תתחיל ביוני והגמר יערך בדצמבר השנה. בכל יום מרוץ יהיו כמה מקצים במסגרת האליפות, כאשר בין המקצים יערכו מרוצים נוספים כמו קארטינג, אופנועים וכו', בדיוק כמו שקורה במרוצים מעבר לים".

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully