וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליפות שמגשימה את חלומם של אלפים ויוצרת ספורט חדש בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף לובינסקי

17.10.2018 / 8:18

לקראת יום התחרויות החמישי שייערך ב-19.10 אפשר כבר לומר: אליפות ישראל ב-208Racing Cup, אליפות מכוניות touring וליגת MDC מגשימות לקהילה המוטורית בארץ את חלומה ובונות תרבות ספורט חדשה. כל מה שרציתם לדעת על הענף החדש שצומח מול עיניכם

מסלול המרוצים מוטור סיטי בבאר שבע, אליפות ישראל במכוניות מרוץ. עמית אגרונוב,
2018 היא השנה שבה נולד הספורט המוטורי בישראל. מסלול מוטור סיטי בבאר שבע/עמית אגרונוב

ההתחלה היא תמיד בחזון שנולד מתוך חלום. ישנם בישראל אלפי אנשים שאוהבים ספורט מוטורי, עוקבים אחרי מרוצים, נוהגים באופן חובבני או מקצועני בתחרויות שונות בעולם ורוצים שהספורט הזה יהיה מקצועני גם פה, בישראל. השנה היה מי שהגשימו להם את החלום. ראם סמואל וגידי קרונין, אנשי Pro Drive ונהגים מקצוענים ומעוטרים בזכות עצמם, חברו לקבוצת לובינסקי, יבואנית מכוניות פיג'ו, סיטרואן ו-MG המגיעה כגוף תומך בספורט המוטורי, ויחד הם הקימו בארץ את אליפות RACING CUP 208 שהיא אליפות ישראל במכוניות מרוץ.

לראשונה יכולים חובבי הספורט המוטורי בישראל להשתתף בעצמם בתחרות רשמית. אחרי ארבעה סופ"שים של תחרויות במסלול החדש שהוקם בערד ובמסלולים נוספים בדרום, אפשר לומר נוכח ההתעניינות הרבה, ההיענות של נהגים רבים לאתגר והארגון המופתי של האירועים השונים כי החלום התגשם: 2018 היא השנה שבה נולד הספורט המוטורי בישראל.

בארץ מתקיימים מרוצים שונים כגון ראלי ספרינט, ליגת "זמן מטרה" וראלי רייד, אבל ליגת RACING CUP 208 שונה מהם. פה כבר לא מדובר במרוץ נגד השעון אלא במרוץ שבו הנהגים מתחרים זה בזה, כך שיש יותר דרמה, אקשן ומתח.

דוגמה לכך אפשר היה לראות ביום התחרויות הרביעי. שלומי בקיש, איש הייטק בן 42 המתגורר בנשר, הוא בוגר קורסים רבים של נהיגה וזה בא לידי ביטוי בשליטתו בשני המקצים ועלייתו למקום הראשון בטבלת הנהגים כרגע. ממש מאחוריו, אפשר היה לראות את אלן סדבניק הצעיר, שהתייצב למיונים הפתוחים לאליפות ישראל, וחולם, אולי, על קריירה מבטיחה בתחום המרוצים. ביום התחרויות השני, לדוגמה, ניצח במקצה המרוצים השני תם טל, צעיר בן ה-26 ממזכרת בתיה שהגיע לאליפות מהמיונים הפתוחים, והדהים את כולם. הנהגים בתחרות מגיעים מכל פינה ברחבי ישראל, ישנם צעירים בתחילת שנות ה-20 לחייהם וכאלה שמתקרבים לגיל 60 ולכולם אהבה משותפת, שקרמה השנה עור וגידים, גלגלים ומנועים - והתממשה.

שלומי בקיש, אלן סדובניק, עוזי ירוחם בפודיום של יום התחרויות הרביעי, אליפות ישראל ב-208Racing Cup. עמית אגרונוב,
האליפות מקבצת אליה חובבי ספורט מוטורי מכל רחבי הארץ ובכל הגילאים. שלומי בקשי ואלן סדובניק על הפוגיום בתום יום התחרויות הרביעי/עמית אגרונוב

הדרך שאותה עוברים הנהגים

כדי להתחרות באליפות צריך להיות בעל רישיון נהיגה ספורטיבית, מה שאומר שגם נער או נערה בני 16 בעלי רישיון שכזה, יכולים להתחרות ולזכות באליפות. המיונים ומבחן השליטה על המסלול אינם חובה. המיונים הם פשוט דרך זולה להגיע אל החלום כפי שקרה לתם טל ואורטל מיליס, ששילמו דמי מיונים של מאות שקלים בודדים וזכו מתוך מאות מתמודדים למלגת מרוצים והשתתפות בסופ"ש מרוצים שלם באליפות ישראל. אם נהג רוצה להשתתף במרוצים הוא צריך רישיון נהיגת מרוצים בתוקף וציוד, זה הכול.

משתתף תחרותי באליפות ישראל יצטרך להשקיע מעל ל-80 אלף שקלים בתחרויות, אימונים ותשלום על ביטוחים, ציוד ונזקים במהלך עונה שלמה, אבל נהג שרוצה לטעום מהעולם המוטורי יכול להשתתף בסופ"ש בודד באליפות הפתוחה בתשלום שמתחיל ב-12 אלף שקלים, סכום שאולי נראה במבט ראשון גבוה, אך הוא נמוך מאוד ביחס למה שמשלמים כדי להשתתף בתחרויות בחו"ל ובטח בהשוואה למה שהנהגים מקבלים ממארגני האליפות: מכונית, צמיגים, ציוד, ביטוח, מסלול להתחרות עליו, ניהול וליווי אישי על ידי מנטור.

דרך נוספת וחשובה לא פחות, שמגשימה את חלום נהיגת המרוץ עבור הנהגים שאינם יכולים להרשות לעצמם להוציא עשרות אלפי שקלים על רכבי מרוץ, היא השתתפות בליגת ה-MDC ליגת מרוצים בו כל נהג יכול להגיע עם הרכב הפרטי שלו ולאחר בדיקה טכנית יכול לעלות על המסלול ולהתחרות נגד השעון, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר בקטגוריה שלו. גם שלומי בקיש, שלא הספיק לו לנצח בשני מרוצי הקאפ, עלה עם רכבו הפרטי, התחרה בקטגוריית נס הרים (עד 340 כ"ס) והצליח לעלות לפודיום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסלול המרוצים מוטור סיטי בבאר שבע, אליפות ישראל במכוניות מרוץ. עמית אגרונוב,
מחיר ההשתתפות נמוך משמעותית בהשוואה לתחרויות בחו"ל/עמית אגרונוב

כשהאריה עלה על הכביש

במבט ראשון RACING CUP 208 נראית כמו פיג'ו 208 שלוש דלתות רגילה, אך אל תטעו, היא ממש לא רגילה אפילו שהמנוע שלה הוא רק 1.6 ליטר בנזין עם 140 כוחות סוס ו-17 קג"מ. RACING CUP 208 נבנתה על ידי חטיבת הספורט של פיג'ו במיוחד למרוצים והיא המכונית הרשמית שבה נוהגים הנהגים ומתחרים על המסלול. כל הרכיבים במכונית זו למעט הנראות החיצונית שלה, מיועדים לנהיגת מרוץ.

בתוך המכונית לא תמצאו שום פריט מותרות, אפילו לא מזגן. אין ריפודים, דיפונים, חומרי בידוד או מושב אחורי. אין מערכת מולטימדיה, האמת שאפילו רדיו בסיסי אין כאן. כל הזכוכיות הוחלפו לפוליקרבונט כדי לחסוך במשקל, וכמובן למנוע פציעה של הנהג והנווט במקרה של תאונה. אין כריות אוויר או חגורת בטיחות סטנדרטית. היא כן כוללת כלוב התהפכות, כיסאות וחגורות מרוץ, מוטות מייצבים עבים יותר, בולמי זעזועים קשיחים יותר ובעלי מהלך קצר יותר. כמו כן, ל- RACING CUP 208 גיר ידני בעל 5 יחסי העברה, חישוקים בקוטר 16' וצמיגים בחתך נמוך 205/45. כל העניינים האלה עוצרים את המשקל שלה על 960 ק"ג בלבד.

בתחילת אוקטובר נראה הרבה פרגון ומתח בריא על מסלול המרוצים ביום התחרויות הרביעי של האליפות. אליפות מכוניות touring וליגת MDC הוסיפו לחגיגה צבעים ומכוניות שיצרו הפנינג ענק ומענג של ספורט מוטורי. בסופ"ש הקרוב צפויה חגיגה נוספת כשב-19.10 יתקיים יום התחרויות החמישי במסלול המרוצים MOTORCITY שבבאר שבע. הארגון, הסדר והספורטיביות יהיו מנת חלקת של הנהגים, הצופים ואוהבי הענף המתפתח לנגד עינינו.

טבלת דירוג הנהגים באליפות ישראל במכוניות מרוץ לאחר יום התחרויות הרביעי. מערכת וואלה! NEWS
טבלת דירוג הנהגים באליפות ישראל במכוניות מרוץ לאחר יום התחרויות הרביעי/מערכת וואלה! NEWS
וואלה! NEWS בשיתוף לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף לובינסקי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully