וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את התחרות שעושה היסטוריה בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי

15.8.2018 / 7:49

באיזה מסלולים טסים הנהגים? מהי שיטת הניקוד? איזו מכונית עוצבה במיוחד לצורך התחרויות? אליפות ישראל במכוניות מרוץ יצאה לדרך, הכירו את כל הפרטים שמרכיבים את החוויה המוטורית הכי גדולה בישראל

יח"צ - חד פעמי

אליפות ישראל 208 RACING נולדה מתוך חלום ישן של ראם סמואל, נהג המירוצים האגדי של ישראל ואלוף צרפת פעמיים במרוצי מכוניות. סמואל חלם להביא את בשורת הספורט המוטורי לישראל ולמסד את אליפות מירוצי מכוניות מסלול בישראל, כמו בחו"ל. עם תמיכת משרד הספורט והקמת מסלולי מרוצים ישראלים, הוקמה ליגה של מירוצי CUP במכוניות PEUGEOT 208 RACING, שנבנו והובאו במיוחד ממפעל פיג'ו ספורט בצרפת. את המהלך הובילו חברת פרודרייב וקבוצת לובינסקי.

שיטת התחרות

האליפות מתפרסת על פני 9 סופי שבוע של מירוצים שיתקיימו במסלולי המירוצים בערד, פצאל ובשדה תימן (בכפוף לסיום הכנת המסלול). בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מרוצים המתפרסים על פני יומיים. בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מרוצים המתפרסים על פני יומיים.

נהיגה ראשונה בפיג'ו 208 CUP. רונן טופלברג,
במהלך העונה תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיתבצע גם מרוץ בשדה תימן/רונן טופלברג

ישנם שלושה מקצי אימון חופשיים שבהם הנהגים עולים כדי להכיר את הרכב והמסלול ולאחר האימונים, יש מקצה דירוג למדידות זמנים אשר לפי התוצאות יקבע סדר הזינוק ביום המרוץ. ביום השני יהיה חימום בוקר ואז שני מרוצים שאורכם 20 דקות ומספר ההקפות יקבע על פי תוואי המסלול. במרוץ השני, ינוהל חצי גריד הפוך, כלומר מי שניצח במרוץ הראשון יזנק רביעי ומי שסיים רביעי יזנק ראשון. צבירת הניקוד תעשה על פי שני המרוצים.

במהלך העונה תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיתבצע גם מרוץ בשדה תימן.

לאחר שלוש סדרות מרוצים (סה"כ 9 סופי שבוע) יוזמנו הנהגים עם הניקוד המצטבר ביותר בליגה להשתתפות באירוע הגמר שבו יהיו אימונים, מדידות זמנים ולבסוף מרוץ אחרון לעונה שבו יוכתר אלוף ישראל באליפות 208racing.

פיג'ו 208 RACING CUP. רונן טופלברג,
באליפות זו ייקחו חלק 21 נהגים, אשר יחולקו לשלוש קבוצות/רונן טופלברג

המסלולים והמועדים:

אירועי ספטמבר יתקיימו במסלול המירוצים בערד

7/9 יום שישי - יום אימונים.
8/9 יום שבת - יום מרוצים.
28/9 יום שישי - יום אימונים.
29-9 יום שבת - יום מרוצים.

אירועי אוקטובר יתקיימו במסלול המירוצים MOTORCITY, באר שבע

4/10 יום חמישי - יום אימונים
5/10 יום שישי - יום מרוצים
18/10 יום חמישי - יום אימונים
19/10 יום שישי - יום מרוצים

פיג'ו 208 RACING CUP. רונן טופלברג,
מצוידת בכלוב בטיחות מלא, מושבי מרוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים ובלמים מחוזקים. פיג'ו 208 RACING CUP/רונן טופלברג

המכונית: פיג'ו 208 RACING CUP

פיג'ו 208racing cup מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, שמפיק 140 כ"ס ב-6,650 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. הודות למשקל גוף קל במיוחד של 960 ק"ג בלבד, מכונית זו מסוגלת להפיק ביצועים מהירים במיוחד.

בהתאם לשימוש על מסלולי המרוצים, ה-208racing cup מצוידת בכלוב בטיחות מלא, מושבי מרוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים ובלמים מחוזקים, אשר מציעים לנהג כיול ושליטה על חלוקת עומסי הבלימה בין הציר האחורי לקדמי. במכוניות אלה תגבור מתכוונן למערכת ההיגוי, מערכת טלמטריה מלאה, מערכות בטיחות לניתוק אספקת הדלק והחשמל במקרה תאונה ועוד.

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully