וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שהדהים וניצח ביום התחרויות השני של אליפות 208Racing Cup

ערן אביבי בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי

8.9.2018 / 8:30

תם טל, צעיר בן ה-26 ממזכרת בתיה, הגיע לאליפות מהמיונים הפתוחים, והדהים את כולם כשסיים במקום הראשון את יום התחרויות השני, לאחר סדרת עקיפות וירטואוזית

צילום מסך

יום התחרויות השני של אליפות 208Racing Cup של ישראל הנערכת בערד, סיפק גיבור חדש על המסלול: תם טל. הצעיר בן ה-26 ממזכרת בתיה הגיע לאליפות מהמיונים הפתוחים, והדהים את כולם כשסיים במקום הראשון הכללי את יום התחרויות השני.

טל, סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, סיים שני את המקצה הראשון אחרי שלומי בקיש בן ה-42 מנשר, אולם במרוץ השני הוא פשוט ריחף על האספלט ולמרות שזינק מהמקום השלישי הוא תפס את ההובלה מהר מאוד לאחר סדרת עקיפות וירטואוזית.

טל עקף את אלאן סדובניק בן ה-21 מתל אביב ואת שניידר וסיים ראשון בפער של שמונה שניות מהמקום השני. האנדרדוג של יום התחרויות הפך למנצח הגדול. טל התחרה בדורון שניידר, אלאן סדובניק, שלומי בקיש, רומן פישמן, תומר הורשובסקי והנהגת היחידה בתחרות נחמה בוגין.

תם טל על הפודיום בסיום יום התחרויות השני, אליפות 208Racing Cup של ישראל. צילום מסך
תם טל על הפודיום בסיום יום התחרויות השני של אליפות 208Racing Cup/צילום מסך

"חשבתי רק קדימה", אמר תם טל בסיום, "יש לי שיר של הביטלס שמתנגן בראש ועזר לי להתרכז במרוץ. לא התכוננתי יותר מדי, עשיתי שני אימונים עם פרו דרייב, הם נתנו לי טיפים מדהימים שעזרו לי, הם מאוד תומכים ועוזרים".

פודיום המקצה הראשון:
מקום ראשון: שלומי בקיש
מקום שני: תם טל
מקום שלישי: אלאן סדובניק

פודיום המקצה השני:
מקום ראשון: תם טל
מקום שני: דורון שניידר
מקום שלישי: שלומי בקיש

באליפות מחולקים הנהגים לשלוש קבוצות ובכל סוף שבוע מתחרה קבוצה אחת. כל קבוצה תתחרה במשך שלושה סופי שבוע ותצבור נקודות. הנהגים יתחרו במכוניות פיג'ו מדגם 208racing.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

שאלון בספיד: 8 שאלות שיגלו האם אתם יכולים להיות נהגי מרוצים

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי
תם טל לאחר ניצחונות במרוץ השני של אליפות 208Racing Cup בישראל. צילום מסך
תם טל לאחר ניצחונו/צילום מסך

הדרמה המלאה שהייתה על המסלול

ביום שישי נערכו המוקדמות ונקבע סדר הזינוק למקצה הראשון. הנהג המהיר ביותר זינק מהעמדה הבכירה ואחריו לפי הסדר הסתדרו שאר הנהגים:

1. שלומי בקיש
2. תם טל
3. אלאן סדובניק
4. דורון שניידר
5. נחמה בוגין
6. תומר הורושובסקי
7. רומן פישמן

עם הנפת הדגל לזינוק שלומי בקיש, רכב מספר 13, האיץ היטב לתוך הסיבוב הראשון ולא נתן לתם טל הצעיר, רכב מספר 59, לעקוף אותו. מאחוריהם הסדר נשמר עד לחצי ההקפה כשנחמה בוגין, רכב מספר 25, ירדה מהמסלול ועברה למקום האחרון. בינתיים חבורת החוד, שלומי בקיש תם טל ואלאן סדובניק (רכב מספר 39), ברחה קדימה. לאחר כ-6 הקפות תם טל התחיל ללחוץ על שלומי בקיש וחיפש את העקיפה. בינתיים סדובניק התעייף והצמד המוביל ברח גם לו. בקיש המנוסה עומד היטב בלחץ של הנהג הצעיר ושמר על המקום הראשון לאורך כל הדרך. בסיום:

1. שלומי בקיש
2. תם טל
3. אלאן סדובניק
4. דורון שניידר
5. רומן פישמן
6. תומר הורושובסקי
7. נחמה בוגין

הפודיום הראשון של יום התחרויות השני באליפות 208Racing Cup שלומי בקיש (ראשון) תם טל (שני) אלאן סדובניק (שלישי). רונן טופלברג,
הפודיום לאחר המקצה הראשון עם בקיש במקום הראשון, טל בשני וסדובניק שלישי/רונן טופלברג

במקצה השני סדר הזינוק השתנה בכך שהרביעייה הראשונה זינקה בסדר הפוך:

1. דורון שניידר
2. אלאן סדובניק
3. תם טל
4. שלומי בקיש
5. נחמה בוגין
6. רומן פישמן
7. תמר הורושובסקי

במקצה השני היה ברור לכולם שיהיה הרבה אקשן, בזכות העובדה ששלומי בקיש זינק מהמקום הרביעי כשלפניו תם טל. ואכן עם הנפת הדגל גם תם טל וגם שלומי בקיש התחילו ללחוץ. דורון שניידר, רכב מספר 47, זינק טוב ושמר על ההובלה לתוך הסיבוב הראשון כשאחריו סדובניק. בתחילת ההקפה השנייה תם טל נצמד לסדובניק בישורת הארוכה ונכנס ביחד איתו לסיבוב שבסוף הישורת. טל התייצב בתוך הסיבוב בקו הפנימי במקביל לסדובניק, עקף אותו והתמקם מאחורי שניידר המוביל. בקיש נשאר במקום הרביעי. בהקפה השלישית טל ביצע את אותו התרגיל בדיוק לשניידר, עקף גם אותו, לקח את ההובלה ופתח מבערים. בקיש הבין שאם הוא לא יגיב מיידית הוא יאבד את ההזדמנות לעקוף את טל, והוא התחיל ללחוץ על סדובניק שבעצמו חיפש לעקוף את שניידר ולנער את בקיש מהזנב שלו.

בישורת הארוכה סדובניק ביצע לשניידר את התרגיל שטל ביצע לפניו ועקף את שניידר. בקיש זיהה את ההזדמנות ועקף גם הוא את שניידר, כשהוא ממשיך ללחוץ ללא הפסקה על סדובניק. לאחר המהלך הזה טל הוביל, שני סדובניק ושלישי בקיש. בהקפה לאחר מכן בקיש לחץ חזק על סדובניק כשהוא רואה את טל פותח פער גדול של כ-8 שניות מהם. באותו סיבוב גורלי בסוף הישורת הארוכה, בקיש ניסה לעשות את אותו התרגיל לסדובניק אך הפעם זה לא עבד חלק. כתוצאה מכך נוצר מגע ביניהם שגרם לסדובניק להסתחרר ולאבד מיקומים רבים. בקיש התייצב במקום השני ושניידר שלישי אך בהחלטת השופטים, בקיש קיבל על המהלך הזה הורדת מיקום.

בסיום:

1. תם טל
2. דורון שניידר
3. שלומי בקיש
4. נחמה בוגין
5. תומר הורושובסקי
6. אלן סדובניק
7. רומן פישמן

ראם סמואל (מרכז) עם משתתפי יום התחרויות השני של אליפות 208Racing Cup. רונן טופלברג,
ראם סמואל עם נהגי יום התחרויות השני באליפות 208Racing Cup/רונן טופלברג

שני המרוצים באליפות ישראל למכוניות touring, הקטגוריה הפתוחה, הוכיחו שיש מקום לכל מי שרוצה להתחרות עם מכונית מרוץ המתאימה לנהיגת מסלול. באליפות התחרו ראש בראש מגוון רחב מאוד של רכבים בסגנונות שונים. רכבים עם הנעה כפולה, אחורית או קדמית, רכבים עם מנועים בעלי מגדש טורבו, מנועי V8 צמאי דלק ומנועים קטני נפח אטמוספריים.

על ההפתעה הגדולה אחראי טל שריג אשר עם מכונית 208CUP בעלת מנוע אטמוספרי וסט צמיגים משודרג, הציג ביצועים מרשימים מאוד שהתבטאו במיקום מצוין בשני המרוצים.

במרוץ הראשון עלו לפודיום:
מקום ראשון: חמדה עודה
מקום שני: איל בן ארי
מקום שלישי: טל שריג
ההקפה הכי מהירה של חמדה עודה: 56.525

במרוץ השני עלו לפודיום:
מקום ראשון: חמאדה עודה
מקום שני: טל שריג
מקום שלישי: אייל דוראון
הקפה הכי מהירה של טל שריג: 58.990

הפורדיום של מרוץ TOURING ביום התחרויות השני של אליפות 208Racing Cup. ימית ביבי,
חמדה עודה בראש הפודיום לאחר שניצח בשני המרוצים באליפות ישראל למכוניות touring/ימית ביבי

מרוצי MDC

מרוץ בו מתחרות מכוניות מכל הסוגים יחד על אותו תוואי מסלול. מטרת המרוצים היא לבדוק ולבחון את הנהגים הטובים ביותר בארץ ולאפשר להם להתחרות במרוץ סוף העונה - מרוץ אלוף האלופים, בו ישתתפו הנהגים הטובים ביותר בתנאים שווים ברכבים זהים. הפרס למתחרה מנצח אלוף האלופים הוא מימון מלא להשתתפות במרוץ בעונת המרוצים 2019 בחסות פרודרייב, פיג'ו, לובינסקי והשותפים הנוספים של ליגת ה-MDC.

במהלך השנה יתקיימו מעל לשמונה מקצי מרוץ הפתוחים לנהגים היכולים להגיע ולהשתתף עם כל רכב שיש להם בבית ללא צורך להשקיע בשיפורים או לרכוש מכונית ספורט מיוחדת.
בכל יום מרוצים אנו בודקים את יכולות הנהגים על פי מדדים שונים של זמני הקפה ושיפור בזמנים וכמובן עמידה בלחץ התחרות מול המתמודדים האחרים הקטגוריות נקבעו לפי זמנים שהשיגו המתחרים במקצה הדירוג בפער של 2.5 שניות מראש הקטגוריה (המהיר ביותר).

ליגת ה-MDC היא ספורט מוטורי עממי קלאסי אשר מאפשרת לכל נהג ונהגת בעלי רכב סטנדרטי להתחרות על מסלול מרוצים. המטרה בליגה היא לאתר את הנהג הטוב ביותר, זה שמגלה רמת נהיגה גבוהה, יכולת התמדה ושיפור. בסיום הליגה יערך מרוץ אלוף האלופים על רכבים זהים והמנצח יזכה להתחרות באליפות ישראל ב-208 רייסינג קאפ בשנת 2019 במימון מלא.

בליגה המתחרים מחולקים לשלוש קטגוריות. הקטגוריה הבכירה A מיועדת לרכבים החזקים ביותר, B לרכבי האמצע ואילו C לרכבים עם מנועים קטני נפח וצנועים בכוחות סוס.

17 נהגים ונהגת עלו על המסלול. גם כאן הייתה הפתעה כאשר הנהג המהיר ביותר על המסלול, ובפער גדול, היה חי בר עם סיאט לאון קופרה משודרגת לה יש הנעה קדמית. בר התחרה מול נהגים ברכבים בעלי הנעה כפולה או אחורית. נציין גם את אורטל מיליס, הנהגת היחידה בליגה, שסיימה שנייה בקטגוריה C.

בקטגוריה A עלו לפודיום:
מקום ראשון: חי בר - 55.8
מקום שני: רומן זילברמן - 57.3
3מקום שלישי: מור מושקוביץ - 57.4

בקטגוריה B עלו לפודיום:
מקום ראשון: ציון מסיקה - 58.9
מקום שני: טל שריג - 59.4
מקום שלישי: בר מושקוביץ 59.5


בקטגוריה C עלו לפודיום:
מקום ראשון: יהל אזובל - 63.3
מקום שני: אורטל מיליס - 64.2
מקום שלישי: ישראל טויבר - 64.3

מי שרוצה לקחת חלק פעיל באחת מהליגות יכול עדיין להצטרף או לעשות את מה שעשה תם טל הצעיר ולהגיע למיונים לאליפות ישראל ל-208 רייסינג קאפ. טל סיים במקום הראשון את המיונים וזכה להתחרות במסגרת האליפות בסופ"ש הזה וכמו שקראתם, גם כאן הוא זכה לעמוד על המדרגה הבכירה ביותר בפודיום. ואם זה מזכיר לכם נהג מסוים אז אתם לא טועים. גם סבסטיאן לואב הצרפתי, נהג הראלי המעוטר ביותר בכל הזמנים עם 9 אליפויות עולם רצופות, החל את דרכו בדיוק באותה הדרך.

אירועי ספטמבר הבאים במסלול המרוצים בערד

28/9 יום שישי - יום אימונים.
29-9 יום שבת - יום מרוצים.

אירועי אוקטובר יתקיימו במסלול המרוצים MOTORCITY, באר שבע

4/10 יום חמישי - יום אימונים
5/10 יום שישי - יום מרוצים
18/10 יום חמישי - יום אימונים
19/10 יום שישי - יום מרוצים

ערן אביבי בשיתוף קבוצת לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully