וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחרור, פסילה ואקשן: סיכום יום התחרויות השלישי בליגת פיג'ו

ערן אביבי בשיתוף לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף לובינסקי

7.10.2018 / 7:54

דו קרב מרתק בין שני הנהגים המנוסים איילי קנוביצקי ודרור מזרחי יצר שני מקצים דרמטיים על המסלול בערד. ערן אביבי מסכם את יום התחרויות, שכלל גם מקצים באליפות ה-touring ובמרוצי MDC

צילום מסך

חגי תשרי הסתיימו בסוף שבוע שלישי של ספורט מוטורי משובח במסלול המרוצים בערד במסגרת ליגת פיג'ו. הליגה כוללת בתוכה את אליפות ישראל ב-208Racing Cup, אליפות מכוניות touring וליגת MDC. במסגרת הסופ"ש נערכו אימונים ומרוצים בשלושת הקטגוריות.

נתחיל עם אליפות ישראל ב-208Racing Cup. שבעה נהגים עלו להתחרות במכוניות המרוץ של פיג'ו, 208CUP, והתחרו ראש בראש מי מגיע ראשון. סדר הזינוק נקבע כך שהנהג המהיר ביותר מזנק מהעמדה הבכירה ואחריו לפי הסדר מסתדרים שאר הנהגים.

סדר הזינוק במרוץ הראשון:

1. איילי קנוביקי
2. דרור מזרחי
3. בן אלפסי
4. אורטל מיליס
5. אסף אולרט
6. אורי כרמלי
7. אמנון ויינשטיין

אליפות ישראל 208Racing Cup. עמית אגרונוב,
לאחר המקצה הראשון זינקו הנהגים בסדר הפוך/עמית אגרונוב

עם הנפת הדגל היה ברור שהקרב על המקום הראשון הולך להיות מרתק. קנוביקי מביא איתו ניסיון רב במרוצי קארטינג, ואילו למזרחי ניסיון רב בנהיגה עם רקע בתחום הדרכות נהיגה מתקדמת. ואכן מהפנייה הראשונה מזרחי התיישב לקנוביקי על הזנב. קנוביקי מצדו שמר על קור רוח ועל המיקום שלו עד סוף המרוץ, כאשר מההקפה החמישית הוא הצליח לנער את מזרחי מהזנב שלו ולברוח קדימה. בסיום הפער ביניהם היה של יותר מ-6 וחצי שניות.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

שאלון בספיד: 8 שאלות שיגלו האם אתם יכולים להיות נהגי מרוצים

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת לובינסקי
אליפות ישראל 208Racing Cup. עמית אגרונוב,
מכונית פיג'ו 208CUP בה התחרו הנהגים/עמית אגרונוב

במקומות 3 ו-4 זינקו בן אלפסי ואורטל מיליס, שניהם הגיעו מסבב המיונים השני לאליפות ישראל במכוניות מסלול. מיליס הייתה זו שסיימה ראשונה את המיונים והיא הגיעה למרוץ עם מילגה מלאה, אך אלפסי, שסיים שני במיונים, היה מהיר יותר במדידת הזמנים ולכן זינק במיקום טוב יותר. גם המרוץ עצמו היה צמוד ביניהם כאשר בהקפה השלישית מיליס עקפה את אלפסי והחזיקה מעמד עד ההקפה השמינית, שם אלפסי עקף חזרה ושמר על המקום השלישי עד לתום המרוץ.

דירוג המרוץ הראשון:

1. איילי קנוביקי
2. דרור מזרחי
3. בן אלפסי
4. אורטל מיליס
5. אורי כרמלי
6. אסף אולרט
7. אמנון ויינשטיין

דרור מזרחי, איילי קנוביקי, אורי כרמלי על הפודיוס של אליפות ישראל 208Racing Cup. עמית אגרונוב,
הפודיום בסיום המקצה השני עם דרור מזרחי, איילי קנובסקי ואורי כרמלי/עמית אגרונוב

במרוץ השני השתתפו רק חמישה מתחרים לאחר שוינשטיין ואולרט החליטו לא לזנק. מבחינת המיקומים, הרביעייה הראשונה מזנקת בדירוג הפוך, מה שאומר שמיליס זינקה ראשונה, שני אלפסי, אחריו מזרחי ורביעי קנוביקי. דירוג שכזה מבטיח אקשן רב לקהל ואכן כך היה. עם הנפת הדגל מיליס זינקה מצוין ושמרה על המיקום שלה לתוך הסיבוב הראשון. מזרחי מיד נצמד לאלפסי והתחיל לחפש את הפרצה לטובת עקיפה. קנוביקי לעומתו שמר על מעט מרחק מאחוריהם וחיכה לראות מה מתפתח. בהקפה הרביעית מזרחי מצא את הפרצה וטיפס למקום השני. מיליס, שבחרה בקו הגנתי, שמרה על ההובלה עד אשר בהקפה החמישית מזרחי עקף גם אותה ולקח את ההובלה, עליה שמר עד לסיום. לאחר העקיפה של מזרחי, אלפסי החליט לנסות לעקוף את מיליס בסוף הישורת הארוכה, אך הוא בלם מאוחר מדי וכתוצאה מכך הוא נגע ברכב של מיליס והיא הסתחררה. בסוף המהלך קנוביקי עבר למקום השני ואורי כרמלי למקום השלישי. מיליס התאוששה וסיימה רביעית ואלפסי כתוצאה מהמהלך נפסל ויצא מהמרוץ.

דירוג המרוץ השני:

1. דרור מזרחי
2. איילי קנוביקי
3. אורי כרמלי
4. אורטל מיליס

אליפות ישראל 208Racing Cup. עמית אגרונוב,
הרבה אקשן על המסלול/עמית אגרונוב

באליפות ה-touring השתתפו הפעם חמישה נהגים, לאחר שחלק מהמתחרים סבלו מתקלות ונאלצו לבטל את ההשתתפות שלהם. על המסלול התייצבו חמדה עודה, ניצן לוי, רז גבריאלי, מארק קרייצן ואייל כרמי. בתום שני המרוצים חמדה עודה שומר על ניקוד מלא, כשהוא מפגין עליונות עם המיצובישי איבו 10 הלבנה שלו. ניצן לוי בפיג'ו 206, אותה סיים לבנות ממש לא מזמן, סיים שני במרוץ הראשון אך הצליח פחות במרוץ השני. רז גבריאלי התחרה עם 208CUP והפגין רמת נהיגה גבוהה עם מקום 3 במרוץ הראשון ומקום 2 במרוץ השני. מארק קרייצמן עם סובארו אימפרזה השתפר לאורך היום וסיים שלישי במרוץ השני. אייל כרמי בסיטרואן AX הוותיקה ממשיך להשתפר ממרוץ למרוץ. בסיום שני המרוצים:

מרוץ 1

1. חמדה עודה
2. ניצן לוי
3. רז גבריאלי
ההקפה הכי המהירה של חמדה עודה - 56.058

מרוץ 2

1. חמדה עודה
2. רז גבריאלי
3. מארק קרייצמן
ההקפה הכי מהירה של חמדה עודה - 56.089

בליגת MDC העניינים ממשיכים להתחמם לקראת מרוץ אלוף האלופים, אשר המנצח בו יזכה לקבל השתתפות במרוץ אחד חינם בשנה הבאה. כדי לאפשר לעוד נהגים להשתתף פוצלו שלושת הקטגוריות לשש:

משמר דויד - עד 115 כ"ס
מנחת ערד - עד 155 כ"ס
לוזית - עד 240 כ"ס
נס הרים - עד 340 כ"ס
סדום ערד - מעל 340 כ"ס
נורבורגרינג - פתוחה - מכונית על ורכבים הנועלים צמיגי סליקס

את מרב תשומת הלב משכו גיא אמודי ואדר מלמד שנהגו על רכבי רדיקאל, שלדת צינורות, מנוע מרכזי של סוזוקי יאבוסה, משקל נמוך מ-500 קילו וכ-200 סוסים פראיים המניעים את הגלגלים האחוריים. אמודי גם קבע את הזמן המהיר ביותר על המסלול עם זמן הקפה של 50.873 שניות, זמן מדהים לכל הדעות.

בסיום:
משמר דויד:

1. יהל אזובל
2. אורטל מיליס
3. אנטון ביננסון

לוזית:
1. מור מושקוביץ'
2. שרון ספיבק
3. מיכאל מושקבויץ'

נס הרים:
1. יואב פז
2. אלי טייב
3. פטר גרין

סדום ערד:
1. חי בר
2. סעיד ביאדסה
3. רומן זילברמן

נורבורגרינג:
1. גיא אמודי
2. אדר מלמד
3. ירון מישה

אז כמו שניתן להבין הרבה אקשן מתרחש בכל סוף שבוע של מרוצים, ויש מקום לעוד ועוד משתתפים שרוצים לקחת חלק באחת מהליגות. בסבב המרוצים הבאים המתחרים יזכו להכיר אספלט חדש בדמות המסלול בשדה תימן, מוטורסיטי. מסלול שהוא רחב ומהיר יותר מהמסלול בערד, מה שיאפשר יותר עקיפות ויותר קרבות בין המתחרים.

ערן אביבי בשיתוף לובינסקי, וואלה! NEWS בשיתוף לובינסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully